Hoe de merkbekendheid op internet vergroten?

Volgens marktonderzoek is het vergroten van de naamsbekendheid een directe factor bij het stimuleren van omzetgroei. Erkenning vormt een positieve perceptie van het merk, verhoogt de loyaliteit van de klant en zijn vertrouwen.

Erkenningsniveaus

Er zijn in totaal drie niveaus van merkbekendheid:

  • Kennis met een hint. Wanneer een consument zich een merk herinnert nadat hij de naam of slogan ergens heeft gezien of gehoord.
  • Kennis zonder aansporing. Dit bewustzijnsniveau veronderstelt een sterke inprenting in het geheugen en roept een zekere associatieve reeks op. De consument associeert het merk met individuele kenmerken van de productcategorie.
  • Top of mind. Het hoogste niveau van populariteit, de eerste 3-4 merken die de consument herinnert in elke productcategorie. Dit zijn merken die zich stevig in het bewustzijn van de consument hebben gevestigd, waarvan sommige bekende namen worden. Zo worden luiers, dankzij het handelsmerk van Pampers, door velen “luiers” genoemd, en als resultaat van de effectieve advertentiecampagne van Xerox wordt nu alle kopieerapparatuur aan dit merk gekoppeld.

Hoe online bewustzijn te meten?

Er wordt een verscheidenheid aan tools gebruikt om de bekendheid te meten: analytische onderzoeken, berekende indicatoren, statistieken van zoekmachines, enz. De gemakkelijkste en meest betaalbare manier om de verandering in interesse in een merk te beoordelen, is door gebruik te maken van Google Trends-services. Met behulp hiervan kunt u de geschiedenis van zoekopdrachten in de relevante zoekmachines volgen. Uiteraard kan de groei van het directe verkeer ook wijzen op een toename van de bekendheid, als de advertentie niet alleen de naam maar ook het domein vermeldt.

Manieren om online merkbekendheid te vergroten

Er zijn veel manieren om de naamsbekendheid te vergroten. Het algemene principe is om opgemerkt te worden waar het grootste aantal geïnteresseerden verschijnt en een positief beeld vormt.

Externe contentmarketing

Zorg voor constante interactie met sites van derden, bijvoorbeeld: blogplatforms, allerlei nichemedia, privé- en bedrijfsblogs, waar het mogelijk is om gastposts achter te laten. Onthoud dat het niet genoeg is om goede inhoud te maken; je moet het kunnen verspreiden.

Externe CM helpt u:

  • de dekking vergroten. Bereik zaken voor iedereen, en vooral voor bedrijven met een slecht gevormde vraag;
  • betrokkenheid vergroten. Gebruikers maken kennis met het product, zijn geïnteresseerd in het merk en bezoeken de site, wat de kans op een aankoop dichterbij brengt;
  • verbeterde SEO-prestaties. Het kopen van links op onbegrijpelijke sites via uitwisselingen is al volledig irrelevant, maar goede internetsites zijn warm gericht verkeer en hoogwaardige backlinks;
  • groeiende reputatie en toenemend vertrouwen. Allerlei casestudy’s met cijfers, onderzoeken en checklists kunnen interesse wekken bij potentiële klanten.

Contextuele reclame

Naast het aantrekken van bezoekers met de intentie om een ​​aankoop te doen, vergroot PPC-reclame de bekendheid van het merk als geheel en van individuele producten. Wanneer mensen advertenties op websites zien, proberen ze meestal niet tegelijkertijd iets te kopen, maar overwegen ze alleen een dergelijke mogelijkheid of denken ze er zelfs helemaal niet aan om iets te kopen. Het zou gepast zijn om hun aandacht te trekken. PPC-advertenties worden ook vaak gebruikt door bekende merken om interesse te wekken voor nieuwe promoties en producten.

Display-advertenties

Dit soort reclame is gericht op spectaculaire beleving. Display-advertenties omvatten:

  • banners – statische of interactieve afbeeldingen met een aantrekkelijk ontwerp;
  • videoadvertenties – korte video-inserts die actief worden gebruikt op populaire video-hostingsites YouTube, Vimeo, enz.;
  • branding is een vrij dure vorm van adverteren waarbij het imago van een merk wordt gepromoot. Het inkleuren van de zoekbalk, advertentietabbladen, unieke sitesubstraten – dit zijn allemaal enkele van de meest voorkomende brandingtechnieken;
  • tekst-grafische blokken – zijn informatieve berichten die verschillen van banner-berichten doordat ze meer op een website-aanbeveling lijken en niet op advertenties van derden.

Sociale netwerken

Dergelijke sites kunnen natuurlijk niet worden genegeerd en het is noodzakelijk om de aanwezigheid van uw merk daar aan te geven. Houd er rekening mee dat grote merken sociale netwerken niet alleen gebruiken voor verkoop, maar ook voortdurend aan zichzelf herinneren door middel van verschillende informatieposten, prijsvragen, enquêtes of gewoon proberen gebruikers te vermaken. Dit wordt gedaan om de loyaliteit van de klant te vergroten.

SEO-promotie

Sites die bovenaan de zoekresultaten staan, genereren meer vertrouwen bij gebruikers. Hoe hoger je rangschikt, hoe meer bezoekers naar je site gaan. Daarom zal het belangrijk en nuttig zijn om aandacht te besteden aan de zoekmachineoptimalisatie van de site.

De blogosfeer

Tegenwoordig is het publiek van sommige bloggers evenredig met het publiek van beroemde tv-kanalen. En tegelijkertijd is ze meestal meer betrokken en loyaler, met een adequate perceptie van reclame.

Verwijzingsprogramma’s

Verwijzingsprogramma’s zijn een manier van samenwerken tussen een bedrijf en een klant, waarbij een bestaande klant wordt beloond voor het binnenhalen van nieuwe klanten onder de mensen die hij kent. Om ervoor te zorgen dat mensen uw merk zelfstandig kunnen promoten, is het noodzakelijk om hiervoor gunstige samenwerkingsvoorwaarden te bieden. Partnerschapsaftrek wordt meestal gebruikt. De klant bracht een vriend mee en ontving een bepaald percentage van de omzet. Kortingen, bonussen, etc. kunnen ook als beloning dienen.

Gevolgtrekking

We hebben u kennis laten maken met de belangrijkste manieren om uw merkbekendheid online te vergroten. Elk van deze methoden is niet wederzijds exclusief met betrekking tot andere. Gebruik zoveel mogelijk marketingkanalen op basis van uw mogelijkheden.

De belangrijkste tip is om op te vallen. Vind uw originaliteit, uw onderscheidende kenmerk van uw concurrenten en concentreer u erop. Wees consistent en consistent. Eén logo, één lettertype, één stijl. En vergeet niet om buiten het verkoopproces met klanten te werken.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bedrijf belgië

https://webdevelopmentapp.com/nl/